به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمودرضا کریمی در نشست هماندیشی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، ضمن قدردانی از تلاشهای مستمر همکاران در تمام ایام سال به ویژه تعطیلات و از جمله سفرهای اربعین حسینی، گفت: شبکه «شمارش» با هدف رصد، تحلیل و هماهنگی ارتباطی بین ستاد وزارتخانه و دستگاههای تابعه طراحی شده و نقش مهمی در مدیریت روایتها، پایش محتوا و بازنمایی خدمات ایفا خواهد کرد.
رصد لحظهای، روایت هوشمند
کریمی با اشاره به لزوم بهرهگیری از ابزارهای نوین اطلاع رسانی و استفاده از قالب های بصری برای بیان محتوا گفت: با استفاده از ظرفیتهای هوش مصنوعی و سامانههای دادهمحور در قالب «شمارش»، روابط عمومیها میتوانند بهصورت لحظهای رویدادها را رصد و محتوای دقیقتر، سریعتر و مؤثرتری تولید کنند.
سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: در عصر جنگ روایتها، روابطعمومیها باید، بیان «روایت اول» را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تصویر دقیق، امیدبخش و واقعی از خدمات وزارت راه و شهرسازی در جامعه ترسیم شود.
وی تأکید کرد: تولیدات فاخر، مستند و مستدل از فعالیتهای حوزه راهداری، مستندسازی خدمات راهداران و تعامل مؤثر با رسانهها، میتواند به افزایش اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه وزارت راه و شهرسازی در افکار عمومی منجر شود.
تمرکز بر مردم، ایمنی و روایت جهاد خدمت
سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای باید تمرکز خود را بر موضوعات حیاتی و مردمی مانند ایمنی سفرها، خدمات زمستانی، نوروزی و عملیات اربعین قرار دهد.
وی افزود: بازنمایی تلاشهای شبانهروزی راهداران و رانندگان، بخشی از مأموریت بزرگ روابط عمومیها در بازگو کردن روایت واقعی خدمت است.
کریمی با اشاره به ماهیت مردمی فعالیتهای راهداری اظهار کرد: این سازمان بهطور مستقیم با مردمی در ارتباط است که عمدتاً از وسایل حملونقل عمومی استفاده میکنند و بخش قابل توجهی از آنان توان مالی محدودی دارند. بنابراین راهداری باید از تمام ظرفیت خود برای ارائه خدمات ایمن، منصفانه و مستمر به این قشر تلاش کند.
روابط عمومی؛ قلب تپنده اطلاعرسانی
کریمی گفت: روابط عمومیها در مجموعه راهداری، نه در حاشیه بلکه در متن خدمترسانیاند. اطلاعرسانی دقیق، اعتماد میسازد و اعتماد، سرمایهای است که هیچ بودجهای جایگزین آن نمیشود.
وی با تأکید بر نقش میدانی روابط عمومیها افزود: مجاهدت شبانهروزی و حضور در ایام تعطیل در جادهها و پایانهها، جلوهای از جهاد خدمت در روابط عمومی است. روابط عمومیهای راهداری، راویان و سفیران اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی هستند که با روایت درست و بهموقع، موجب تقویت شفافیت عملکرد این وزارتخانه در افکار عمومی میشوند.
استفاده از قالبهای نوین اطلاعرسانی
کریمی در پایان با تأکید بر ضرورت تحول در شیوههای اطلاعرسانی گفت: باید استفاده از بسترها و پلتفرمهای جدید، ابزارهای محتوایی نوآورانه و بهویژه قالبهای بصری مانند موشنگرافی و ویدئوکست در اولویت فعالیتهای رسانهای روابط عمومیها قرار گیرد.
وی بیان کرد: همانگونه که جادهها همواره پیوسته و جاریاند، اخبار راهداری و خدمات این مجموعه نیز باید بهصورت مستمر و هماهنگ در کانالهای اطلاعرسانی تمام استانها بازتاب یابد.